mitt skolarbete

(bild kommer imorgon)


En person som är viktig för mig


Min mormor heter Maire och fyllde 70 år förra året den 26 december. Hon kommer från Finland men flyttade till Sverige 1970 med min morfar och deras 5 barn men bara 4 av dom lever idag efter att deras son Esa var med i en tågolycka 1985. Min mormor och min morfar har varit tillsammans över 40 år nu och jag hoppas på att det blir flera år till.


Min mormor Marie tog hand om mig under en stor del av min uppväxt för min mamma jobbade kvällar och helger plus att hon var ensam med mig. Eller ensam var hon ju inte riktigt helt och hållet eftersom mormor och morfar fanns till hands mycket.


När jag var mindre sov jag ofta över hos mormor och morfar på veckodagarna och helgerna. Dom gångerna jag sov över hos dom trivdes jag till 100% jag kan inte riktigt förklara det men jag kände mig alltid trygg där och alla stunder som vi har tillsammans mådde jag perfekt och kände mig som världens mest älskade barnbarn. Alltid när vi skulle sova så sjöng mormor för mig, jag älskade att höra henne sjunga när jag var mindre det var en av dom lyckligaste ögonblicken i min barndom även fast hon inte kanske har världens vackraste röst men i mina öron lät det endå helt perfekt.


Mormor kommer alltid har en stor plats i mitt hjärta och betyda enormt mycket för mig. Varje gång hon blir besviken på mig och börjar gråta är det värsta ögonblicket i mitt liv, det finns inget värre än att höra henne gråta och det känns inte heller bättre när jag också vet att hon gråter pgr av vad jag har gjort.


Min mormor är en person som alltid ställer upp för mig och har alltid funnits vid min sida fast vi har haft våra svårigheter med kommunikationen vissa gånger. En sak som jag verkligen uppskattar är att hon och morfar lät mig bo hos dom ett tag när jag var som värst och mamma inte orkade längre och när jag varit hemma och varit sjuk så kommer hon ofta över med hennes underbara mat som jag föresten älskar och nån tidning till mig. Det är såna små saker som har fått mig att inte ta henne förgivet.


Som ni har märkt valde jag att berätta om min mormor för det här arbetet som var "En person som är viktig för dig eller en person som du beundrar". En sak som fick mig att inse när jag hade skrivit klart om henne är att jag nog inte visar tillräckligt ofta hur mycket jag uppskattar och tycker om henne. Härdan efter ska jag börja visa mera hur jag känner för henne och hur mycket hon betyder för mig, det är tack vare det här arbetet som fick mig att inse att hon har en sån stor betydelse i mitt liv så tack för att vi fick göra den här uppgiften.


Nu har ni fått höra mig berättat om en person som är viktig för mig, så nu är det eran tur vem beundrar du eller vem är viktig för dig?

Sabina Leinonen HR1B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0